Jempi Moens

Maatschappelijke trends, op weg naar 2030

Jempi Moens studeerde klinische psychologie aan de Universiteit in Leuven en Antwerpen. Daarna behaalde hij zijn MBA. Hij houdt zich bezig met strategische innovatie vanuit een creatieve invalshoek (“Dreambased Innovation”). Hij besloot jaren geleden om met de mentaliteit van Kuifje naar Nederland te verhuizen. Lukt het in Nederland, dan lukt het in de hele wereld, was zijn filosofie. En inderdaad, hij veroverde de wereld door mee te werken aan doorbraakinnovaties als Senseo Crema, Heineken Beertender en Cup-a-Soup. Recent werkte hij onder meer aan strategie- en innovatieprojecten voor Ahold, Shell Retail, Albron, Airmiles, Coca Cola, Gemeente Almere, Philadelphia Zorg, Isala Ziekenhuizen, Vion en Lamb Weston Meijer.

Daarnaast wordt hij steeds meer gevraagd voor zijn creatieve inbreng in trajecten waar toekomstgerichte innovatie en beleving centraal staan.

Zijn presentatie zal ingaan op de trends die de komende jaren invloed gaan hebben op ons leven, zowel zakelijk als privé.