Onlangs gaf marketing- en communicatiebureau DimCoppen tijdens een special van het Dag van het MKB een interessante, diepgaande workshop over Persona’s in de Praktijk.
In het Smartz-gebouw in Sittard was er woensdag 19 juni goede opkomst aan enthousiaste deelnemers die graag direct aan de slag wilden. De inhoud van de workshop was het maken van persona’s: semi-fictieve profielen van mensen die diensten of producten afnemen. Ze worden omschreven op basis van gedrag en psychologie, doelen en behoeften. Dat overstijgt de algemeenheden van een ‘doelgroep’. Door je klant zo specifiek te kennen, ben je in staat betere en effectievere keuzes te maken binnen alle afdelingen van je organisatie zoals R&D en marketing en in beleid in het algemeen. Daarmee zijn persona’s onmisbaar.
De workshop werd verzorgd door specialisten van DimCoppen. DimCoppen is een marketing- en communicatiebureau dat sterke merken bouwt en marktposities verbetert. Ze doen dat door ongebonden creativiteit en tomeloos inlevingsvermogen in combinatie met droge, duidelijke data. Samen met de klant maken ze het verschil. Ze ontwikkelen merkpositioneringen die onderscheiden en relevant zijn en benaderen ieder contactmoment tussen organisaties en hun (potentiële) klanten op integrale manier. 360° Rond. Samen met de klant bouwen ze methodisch, meetbaar en merkbaar aan hun merk.
Wil je meer weten over persona’s of wil je zelf mee aan de slag met persona’s in jouw organisatie? Lees dan verder op www.dimcoppen.nl.